Basitçe Saveplug Motor Kontrol Ekipmanı;  ( IE3 Verim sınıfı ) Sabit hız ve moment ile çalışan asenkron indüksiyon motorların her birine bir adet ve en kısa mesafeye (motor ile arasındaki mesafe 2mt'yi geçmemek suretiyle) enerji sevk hattına serii olarak bağlanır.

Ekipmanın üzerindeki elektronik devre ve mikroişlemci ;  motorun yük durumunu denetleyerek, motorun terminallerine verilen voltajı frekansı değiştirmeden ünite içerisindeki tristör üzerinden anahtarlamak suretiyle kısarak motor torkunu ve yük torkunu birbirileriyle eşleştirir.

Bu durum motorun demir - bakır kayıplarını (manyetik kayıplarını) azaltır ve dolayısıyla Aktif ve Reaktif enerji tasarrufu sağlar.


      © 2016 Saveplug.com      
Güncellenme Tarihi : 21-08-2016

Adres :    
Telefon :  
Faks :       
E-Posta :
Skype :    
Mobile : 
BURSA  - TÜRKİYE
info@saveplug.com  / saveplug@hotmail.com
saveplug
GSM + 90 546 283 76 80
Turkish
English
Saveplug Kontrol Sistemi  Nasıl Çalışır?
Uygulama İçin Parametreler.
Asenkron motorlar içindeki STATOR faz geçişi sırasında tam olarak enerjisi kontrollü olarak kapatılamadığından, A fazından B fazına geçerken Bobinlerden biri hala mıknatıslamasını sürdürür. Bu durum ROTOR üzerinde bir frenleme etkisi yapar ve motorun ısınmasına ve gereksiz elektrik tüketmesine sebep olur.

Saveplug mikroişlemcisi, faz geçişlerinde manyetik alanların kör noktalarını cosinüs ve sinüs eğrilerindeki kaymayı takip ederek kör noktalarda enerjiyi milisaniyeler içerinde keser. Bu aşamada senkron hızı takip ederek tork hesaplaması üzerinden gerilimi kırparak en ideal yük derecesine getirir.



Elektrik Motorları Kontrolsüz Bırakıldığında
Her Biri İsraf Makinalarıdır
Saveplug® Motorları Adam Eder
Paranız Tasarruf Eder.


   

    


  • IE3 veya IE4 Verim sınıfı Asenkron motor
  • Sabit Hız ve yük ile çalışan bir uygulama olması gerektiğidir.
  • Motor plakasında belirtilen akım miktarlarının %70 ila %85 oranları arasında yüklendirilmiş bir uygulama tercih edilmelidir.
  • Motora en yakın mesafeye (1mt) yapılandırılmalıdır.
  • Motor ile cihaz arasındaki Enerji sevk kablosu metal tava içerisinde sevk edilmemelidir yada metal yüzeylerden mümkün olduğunca uzak tutulmalıdır ve başka enerji sevk kablolarına yaklaştırılmamalıdır.
  • Hız sürücüleri veya inverter benzeri sistemlerden beslendirmek veya bunları enerjilendirilerek çalıştırılmamalıdır.





Enerji Tasarrufu İçin Parametreler.
  • Motorun Giriş hattındaki enerji kalitesi. (PF)
  • Enerji voltaj kalitesi.
  • Motor kutup sayısı
  • Motorun yük durumu. ( %70 den fazla yüklendirilmiş motorlarda aktif tasarruf elde edilmesi azalır )
  • Motorun Ömrü ve kalitesi, ( bakır öz direnci azalmış motorlarda tasarruf miktarı azalır )
  • Motorun verim sınıfı (en fazla tasarruf IE4 < IE3 < IE2 < IE1 en az tasarruf )





Saveplug Ekipmanı:

  • Dimmer değildir.
  • Frekans inverteri değildir. !
  • Kondansatör destekli Tristörlü Kompanzasyon değildir.

Saveplug Frekans inverterine kıyasla motora ani voltaj darbeleri oluşturmaz.



Teknolojinin Patent Karşılığı.
Sözkonusu bir ve üç fazın, yüksek performanslı yarı iletkenler kullanmak suretiyle, faz kesimli yönetim devresi üzerinden gerilim kontrolü olarak işletilişi patentsel aşamada bilinen bir prensiptir.

Saveplug yönetimi, patent maliyetlerini azaltmak için, bilinen prensipler üzerinden patent haklarını zamanı süresinde yitirmiş kamuya mal olmuş teknikler üzerine elektronik devresini geliştirmiştir.

Bir fazlı teknikte, Microchip firmasının 1996 yılında yayına çıkardığı . AN599 Datashett üzerindeki devre ile. ( kamuya mal olmuş patent dışı bir uygulama şekli )
Diğer bir fazlı teknikte patent haklarını yitirmiş olan, US5592062 ile US6559619 üzerinde değişiklik yapılarak üretilmektedir.

Üç fazlı teknikte, zaman aşımını tamamlayıp iptal olan. DE3523529, US5841264, WO0165678, US5473241 in üzerinde kısmen değişiklik yapılarak üretilmektedir.


® Energy Saving Motor Controller Industries.